Facebook Retargeting

Facebook Retargeting: Effektiv og billig markedsføring

Har du ikke hørt om Facebook Retargeting endnu? Så vil jeg stærkt anbefale dig at enten at sætte dig ind i dette eller få et bureau med ekspertise til at hjælpe dig igang med dette. Specielt hvis du får trafik fra din hjemmeside via Google Adwords i forvejen eller søgemaskineoptimering.

Kort fortalt handler Facebook Retargeting at markedsføre sig overfor den målgruppe der har været inde og besøge din hjemmeside og som har læst på én af dine ydelser eller produkt.

Lad mig tage et eksempel med en håndværker hjemmeside:

Kim har en håndværker virksomhed, hvor han bl.a. hjælper med opsætning af køkkener. Han har en hjemmeside, hvor han har en underside, hvor der står alt om hvad han kan hjælpe med indenfor opsætning af køkkener.

Og nu kommer det.

Henrik & Henriette skal have lavet nyt køkken og mangler et firma der kan hjælpe dem med opsætning af deres nye køkken. Henrik går på Google og søger efter et tømrerfirma, og lander på Kims hjemmeside. Her trykker han ind på Kims underside om opsætning af køkkener og synes det ser ret spændende ud, men han vælger ikke at tage kontakt til håndværkerfirmaet i første omgang.

Nå, men Henrik bruger ligesom mange andre danskere tid på Facebook. Så senere om dagen åbner han så Facebook for at se hvad der sker rundt omkring. Og her ser han så pludselig en reklame for Kims firma igen, hvor han skriver at han tilbyder opsætning af køkkener. Henrik vælger dog at ignore reklamen i første omgang. Et par dage senere hvor han skal beslutte sig hvilken tømrer han skal tage kontakt til vælger han lige at gå på Facebook igen for at se hvad der sker. Og igen dukker Kims firma op med en reklame. Og nu skal Henrik bruge firmaet, så han vælger at trykke på reklamen og kontakter Kims firma som får opgaven.

Ovenstående er et eksempel, men det er præcis hvordan det fungerer.

Dvs. med Facebook Retargeting kan du reklamere på Facebook overfor den målgruppe der har været inde og besøge din hjemmeside og har set på en specifik ydelse eller produkt indenfor de sidste 30 dage eller måske en kortere periode. Det er en hamrende effektiv måde at markedsføre sig på – og samtidig er den også meget billig i forhold.

Så har du trafik på din hjemmeside, så er Facebook Retargeting virkelig noget jeg klart vil anbefale til din virksomhed!

 

No Comments

Post A Comment