Guilde til markedføring af en håndværker

Guide: Markedsføring af håndværker – Få flere kunder i butikken nu!

OBS: Hvis du ikke er klar til at investere i tid eller penge… Så bare stop her, så får du INTET ud af denne guide. Denne guide er kun til dig, som enten selv vil bruge tiden og økonomien på komme igang med de råd jeg kommer med eller købe professionel hjælp til de ting, som du gerne vil have hjælp til.

Og jeg kan ligeså godt sige det med det samme… sorry hvis jeg er for ærlig… Men jeg har mødt MANGE håndværker igennem de sidste 10 år, som desværre stadig ikke lever i slutningen af 2019 (skrivende stund) rent digitalt. Og også mødt mange af dem som slet ikke er klar til den digitale verden. Så brug nu kun tid på denne guide, hvis du og dit firma også er klar! Ellers spilder jeg desværre bare din tid.

I denne guide vil jeg give dig mine bedste tips til hvordan jeg ville markedsføre en håndværker virksomhed uanset om du arbejder som:

  • Tømrer
  • Snedker
  • Elektriker
  • Maler
  • Murer
  • VVS
  • Kloak
  • Gartner
  • Handyman

Mine bedste råd

Jeg har lavet en video med mine besked råd. Under videoen kan du også se lidt omkring hvad jeg vil tale om.

Til alle mine råd vil jeg bare sige: Gå igang med at få…

  1. …købt professionel rådgivning til det du ikke selv kan eller har lysten til
    Ligesom dine kunder også køber dig fordi de ikke selv kan eller har lysten til at gå igang med det, så husk også på selv at bede om hjælp.
  2. …omtale på nettet
    Den bedste markedsføring at få er altid at blive anbefalet af andre. På nettet gælder det om at få disse anbefalinger til at blive til digitale anbefalinger på sider som f.eks. Google, Trustpilot, Facebook.
    Og gør det som en del af din hverdag ligesom at sende fakturaer ud.
  3. …en hjemmeside der er personlig og sælger som stadig også tænker på Google, som din bedste ven!
    Lav ikke bare en standard hjemmeside som de fleste andre håndværker gør idag. Fokus på flot design, gode tekster, gode billeder.
  4. …lavet videoer omkring din viden til brug på hjemmeside og de sociale medier
    Del ud af din erfaring og rådgivning fra start, inden den første kundekontakt!
  5. …oprettet Facebook, Linkedin, Youtube og Instagram profiler og opdater dem løbende
    Det er ikke nok bare at poste 1-2 opslag om måneden eller om året, vær tilstede og vær personlig!
  6. ..få oprettet din Google Business (Google Map) og få sat det ordentlig op
    Mange håndværker er stadig ikke komme igang med dette endnu, men flere og flere er begyndt så småt at komme igang.
  7. ..få investeret i online markedsføring (koster penge, men hvis ovenstående er på plads, så er de givet godt ud)
    Her snakker vi om alt fra Google Ads, Google Retargeting, Facebook Retargeting, Facebook lookalike kampagner. Og de dage hvor du bare kunne bruge et par hundrede om måneden er forbi! Du får ikke meget for under 2.000 kr. om måneden. Større budget = Mere trafik = Flere kunder = Mere omsætning.
  8. …få sat sporing på din hjemmeside
    Installer Google Analytics og Facebook pixel (hvis du vil igang med markedsføring på Facebook) for at kunne spore din trafik og se hvor kunderne kommer fra.