Hvem bestemmer prisen på Google Ads / Adwords?

Hvem bestemmer prisen på Google Ads / Adwords?

Bestemmer Google prisen på Google Ads? Eller hvem bestemmer hvad det koster og hvordan hænger det hele sammen?

Jeg har lavet en video hvor jeg kommer med min erfaring:

Adwords

Google Adwords – Hvad er Google Adwords?

Selvom Google Adwords har eksisteret i mange år efterhånden, så får jeg stadig løbende spørgsmål fra kunder og potentielle kunder om hvad Google Adwords egentlig er.

Derfor har jeg lavet en lille video der kort forklarer hvad Google Adwords er.

Under videoen har jeg listet de fordele Google Adwords har, samt nogle eksempler over ting du skal være opmærksom på hvis du selv skal styre din Google Adwords.

Fordele ved Google Adwords:

  • Du kan komme til tops på Google hurtigt.
  • Du betaler kun for trafik til din hjemmeside.
  • Du kan selv bestemme dit budget hvor meget du vil bruge på det.
  • Du kan selv bestemme hvornår du vil starte og hvornår du vil stoppe.
  • Du kan selv bestemme hvilken geografisk område din annonce skal vises i.

 

Her er et par ting du skal være opmærksom på, hvis du selv skal arbejde med Google Adwords:

  • Sæt ikke din klikpris og budget for lavt til at starte med, for så kan det blive svært at opnå resultater og på længere sigt spare penge på klikpriser.
  • Har du en lokal virksomhed, så sørg altid for at du har valgt geografisk område. Jeg ser mange lave denne fejl, og dermed bruger de penge på noget der ikke virker.
  • Sørg for at holde øje med din kampagner løbende, og for at optimere dem. Mange virksomheder opretter adwords og lader den køre. Jeg har selv hjulpet en del virksomheder som har sparet mange tusinde kroner pr. måned, fordi de ikke havde optimeret på deres kampagner.
  • Har du for travlt til at tage imod nye kunder, så husk at sætte Adwords på pause. Mange lader den køre, hvilket bare betyder at du igen betaler trafik ind til din hjemmeside, men må afvise kunder fordi du har for travlt.

 

Mit råd til dig

Skal du selv arbejde med Google Adwords, men ikke ved noget om det – så læs en masse omkring emnet på nettet, tag et kursus hos et bureau eller lad et adwords bureau / firma om arbejdet, og optimere dine kampagner løbende.

Vigtigt! Hvis du lader et adwords bureau om at stå for din adwords, så sørg altid for at kunne få lov til at få adgang til Google Adwords kontoen, så du kan følge med og se hvad de bruger pengene på.

Vil du bruge Trolle Reklame som adwords bureau, så kan du læse mere her.